1. Ovos– jednoduchým prvým krokom k zlepšeniu vášho cholesterolu je mať na raňajky misku z ovsených vločiek alebo obilnín na báze studeného ovsu, ako je Cheerios. Dá vám 1 až 2 gramy rozpustnej vlákniny. Pridajte banán alebo jahody. Súčasné odporúčania týkajúce sa výživy odporúčajú prijať 20 až 35 gramov vlákniny denne, pričom najmenej 5 až 10 gramov pochádza z rozpustnej vlákniny.

ovesná kaše

2. Jačmeň– rovnako ako ovos a ovsené otruby, jačmeň a iné zrná môžu pomôcť znížiť riziko srdcových ochorení, najmä prostredníctvom rozpustnej vlákniny, ktoré telu dodávajú.

3. Fazuľa – fazuľa je obzvlášť bohatá na rozpustnú vlákninu. Telu trvá  trochu dlho, kým sa strávi, čo znamená, že sa po jedle cítite plne dlhšiu dobu. To je jeden z dôvodov, že fazuľa je užitočné jedlo pre ľudí, ktorí sa snažia schudnúť. S toľkými možnosťami  prípravy je fazuľa veľmi všestranné jedlo.

4. Orechy – kolekcia štúdií ukazuje, že konzumácia mandlí, vlašských orechov, arašidov a iných orechov je dobré pre správne fungujúcu činnosť srdca. Jedenie 2 hrstí orechov denne môže mierne znížiť cholesterol o približne 5%. Orechy okrem iného majú aj ďalšie živiny, ktoré chránia srdce rôznorodými spôsobmi.

5. Rastlinné oleje – používanie tekutých rastlinných olejov, ako sú repka alebo slnečnica namiesto masla pri varení pomáha taktiež znížiť zlú hladinu cholesterolu.

6. Jablká, hrozno, jahody, citrusové plody – tieto plody sú bohaté na pektín, čo je typ rozpustnej vlákniny, ktorý znižuje LDL cholesterol.

fazole

7. Potraviny obohatené sterolmi a stanolmi – steroly a stanoly extrahované z rastlín zvyšujú schopnosť tela absorbovať cholesterol z potravy. Spoločnosti ich pridávajú do potravín od margarínu až po pomarančový džús a čokoládu. Sú k dispozícii aj ako doplnky. Získanie 2 gramov rastlinných sterolov alebo stanolov denne môže znížiť LDL cholesterol o približne 10%.

Tieto potraviny pomôžu v boji proti vysokému cholesterolu
Ohodnoťte příspěvek