K súčasne najväčším alebo najcítiteľnejším zmenám v legislatíve krajín EÚ sa rozhodne radí nariadenie z mája 2018 o regulácii ochrany osobných údajov, respektíve General Data Protection Regulation všetkým známe pod skratkou GDPR.
Táto zmena či nariadenie nie je známe len prevádzkovateľom webových stránok, vlastníkom spoločností či firimám, ale takisto užívateľom, nakoľko práve oni, respektíve ochrana ich poskytovaných osobných dát je dôvodom tejto iba rok starej vyhlášky. Pozornosť by mu mali samozrejme venovať tiež osoby orientujúce sa v online marketingu.

gdpr ochrana dat

Pokiaľ v týchto zmenách nemáte úplne jasno a chcete mať istotu ich správneho zavedenia do praxe, nebojte sa osloviť odborníkov a zvoliť profesionálne gdpr vypracovanie eprivacygdpr.sk.
Vo svojej podstate vravíme o rozsiahlom nariadení, ktorého rozsiahlosť na vlastnej koži pociťujú skôr podnikatelia, než zákazníci. Zákazníkovi prakticky stačí iba odkliknúť súhlas, pričom vlastníci a prevádzkovatelia majú s novým nariadením predsalen tej práce viac. Týka sa to tiež oblastí firiem a inštitúcií, ktoré pri zavedení tohto nového prepisu do praxe musia obetovať čas, ale aj peniaze a mať istotu, že prevedenie bude zodpovedajúce tejto novej vyhláške do viacerých detailov.
 Aby sme lepšie pochopili, prečo sa tieto kroky nemôžu odkladať či nejakým spôsobom ignorovať musíme zvážiť tieto faktory:

legislativa

  • Táto nová úprava je pomerne široká a jej princípy sa v niektorých bodoch menia, respektíve pravidelne inovujú.
  • Analýza údajov nemusí prebiehať tak rýchlo ako si predstavujeme, môže zabrať viac času.
  • Časovo náročnejšie tiež môžu byť technické ako aj celkové opatrenia k realizácii.
  • Nakoniec ten najdôležitejší bod- Nedodržaním týchto nariadení a zároveň oficiálnej prevádzke majiteľ môže dostať pokutu v podobe niekoľko miliónov alebo až desiatky miliónov eur.