Optimalizácia stránky pre vyhľadávače presnejšia známa ako SEO (Search Engine Optimization) je pre internetový marketing, ale aj celkové zviditeľnenie vašej značky či stránky veľmi kľúčovým nástrojom, ktorý by ste v žiadnom prípade nemali podceniť. Nie nadarmo sa používa takisto pojem seo sem (Search Engine Marketing). Pre budovanie značky a k osloveniu obrovského množstva potenciálnych zákazníkov ide v súčasnosti o jeden z najefektívnejších nástrojov. Toto konštatovanie má aj logický podklad, nakoľko väčšina dnešnej spoločnosti hľadá služby, tovar alebo len informácie formou internetu, vyhľadávačov a webových stránok.web marketing.jpg
Táto forma zameraná konkrétnejšie na interntový marketing so sebou neprináša len potrebnú optimalizáciu k lepšej viditeľnosti pre verejnosť, ale takisto zahŕňa platené reklamy vo vyhľadávaní a pracuje s preklikmi na ne, kedy k lepšej predstave môžeme spomenúť nástroj Google Adwords.
Aké výhody ale ponúka práve tento konkrétny druh reklamy a marketingu oproti „neinternetovým“ a pomerne zastaraným formám?analytické grafy.jpg

  1. Kvalitnejšie, respektíve maximálne cielenie a konkrétnejší výber potenciálnych zákazníkov, ktorí by o vaše služby či produkty mohli prejaviť efektívny záujem.
  2. Prehľadnejšie meranie a ohodnotenie potenciálu reklamy a jej odhadovaného finálneho prínosu.
  3. Nejde pritom iba o krátko trvajúcu záležitosť, ale o dlhodobý plán, kedysanávštevnosť generuje až po skončení SEO kampane.
  4. Efektívna návratnosť investície a podstatne nižšie náklady.

Otvorene si však povedzme, že prvé miesto vo vyhľadávaní vám nevie zaručiť nik, prakticky ani samotný vyhľadávač, ktorého výsledky sú aj tak relevantné. Čo ale väčšina seo odborníkov garantovať môže je zvýšená efektivita vášho webu, jeho zviditeľnenie a tým pádom vyšší záujem verejnosti o vašu značku. Samozrejme aj popredné priečky pri vyhľadávaní v známych vyhľadávačoch typu Google, Bing alebo Yahoo.