Pre pravidelný kvalitný a plnohodnotný spánok je vhodné vypestovať si isté návyky a prakticky dodržiavať úplne bežné a nenáročné zásady. K nim patrí aj vyhýbanie sa faktorom, ktoré zdravému spánku škodia.
 Keďže existuje pomerne veľa faktorov, ktoré kvalitu spánku ovplyvňujú, môžeme si poskytnúť viacero rád a postupov, aké by sa mali stať našim prirodzeným stereotypom v prípade, ak chceme dosiahnuť efektívnejší spánok. A to nielen z hľadiska jednej noci, ale kvalitného spánku v pravidelnejších intervaloch.
Akýmsi základom je stanoviť si „režim“ spánku a snažiť sa ho dodržiavať. Muž má na sebe krídla, naznačuje symbol spánkuTeda ísť spať každý deň približne v tú istú hodinu. Spontánnosť, nepravidelnosť a rôznorodosť týchto časových úsekov sú pomerne výrazným ničiteľom zdravého spánku a časom môžu tvoriť pravidelnejšie problémy so spaním. Naopak dodržiavanie tohto režimu kvalitu spánku stabilizuje do prirodzeného a prakticky hladkého stavu.
Takisto je dôležité dbať na pohodlie postele, matracov a vankúšov. A v tomto prípade zohráva najpodstatnejšiu úlohu matrac, jeho vek a najmä to, či sa skutočne prispôsobuje vašej postave ako aj vašim obľúbeným polohám pri spánku. Preto sa oplatí vsadiť na najkvalitnejsie matrace, ktoré by však zodpovedali vašim konkrétnym požiadavkám, a to prakticky do detailov.Spiaci človek na verejnosti, opilec, poháre od piva
Skúste pravidelne cvičiť, minimálne si nájsť čas na hodinovú prechádzku po svojom okolí. Alebo skúste denne sadnúť na bicykel, respektíve aspoň hodinová aktivita na čerstvom vzduchu vám pomáha pravidelne lepšie zaspať.
Vždy aspoň hodinu pred spaním robte pravidelne tie isté veci. Mozog sa im prispôsobí a tieto aktivity pre neho nebudú príliš vzrušivé, čím bude náchylnejší k spánku. Teda čas pred spánkom venujte už čisto iba zaužívaným aktivitám ako napr. čítaniu alebo pozeraniu TV, ďalšie náhle elementy do tohto časového úseku nezaťahujte.